A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Комунальне некомерційне підприємство "Оратівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Оратівської селищної ради

НСЗУ дає поради щодо хороших та взаємоввічливих стосунків між сімейними лікарями та пацієнтами.

                        НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ

 дає поради щодо хороших та взаємоввічливих стосунків між сімейними лікарями та пацієнтами.

«Медична реформа запустила процес змін і сьогодні в центрі системи охорони здоров’я перебуває пацієнт. Але не можна реалізовувати власні права, нехтуючи правами інших. Деякі пацієнти телефонують своєму сімейному лікарю на мобільний у вочевидь неробочі години. Але на відміну від невідкладної допомоги, послуги, які надають лікарі та лікарки первинної ланки, не відносяться до екстрених», - пишуть вони.

Тож в НСЗУ нагадують, що лікар або лікарка:

  • є людиною, а не цілодобовим сервісом;
  • має визначені робочі години та вихідні;
  • має право обирати спосіб зв'язку з пацієнтом та вирішувати, коли відповідати на дзвінки та повідомлення;
  • може призначити час і дату прийому пацієнту;
  • має право вирішувати, чи є реальна потреба у виклику додому чи можна проконсультувати дистанційно.

Звичайно, під час боротьби з коронавірусною інфекцією значно зросла роль та потреба українців в сімейному лікареві. Адже при симптомах COVID-19 потрібно телефонувати до свого лікаря, щоб він оцінив стан пацієнта, викликав мобільну бригаду для проведення тестування. Під час домашнього лікування з підтвердженим COVID також необхідно тримати зв’язок з сімейним лікарем, щоб контролювати самопочуття. При цьому, нікуди не поділись хронічні хвороби та потреба в отриманні електронного рецепту на “Доступні ліки” чи електронного направлення на певні обстеження чи консультації до вузьких спеціалістів. Нікуди не поділась потреба у вакцинації, раптові захворювання, які потребують допомоги сімейного лікаря.

Гроші йдуть за кожним пацієнтом до закладу, в якому пацієнт обрав собі лікаря. Але це не означає, що лікар працює зі своїми пацієнтами в режимі «нонстоп»     

         НСЗУ  радить, як побудувати довготривалі комунікації з вашим лікарем на засадах взаємоповаги

  1. Якщо лікар надав свій номер мобільного, поцікавтесь, в які часи зручно дзвонити або писати та з якими питаннями.
  2. Перед тим як дзвонити лікареві, подивіться на годинник. В ідеалі час дзвінків має збігатися з часом роботи вашої амбулаторії.
  3. Заздалегідь продумайте всі питання перш, ніж набирати номер лікаря. Адже нерідкі випадки, коли пацієнт згадує про найважливіше після завершення розмови і передзвонює знову.
  4. Починайте розмову або текстове повідомлення з нагадування, хто ви. Адже лікар не здатен пам’ятати всіх пацієнтів, та відразу переходьте до суті питання.
  5. Не відправляйте аудіо, відео-повідомлень, якщо ви не узгодили такий формат заздалегідь.
  6. Невідкладна ситуація потребує невідкладної допомоги, а це або дзвінок на 103, або самостійне відвідування лікарні, яка надає медичну допомогу цілодобово. Вас приймуть без електронного направлення у разі, якщо випадок не може чекати.
  7. Не плутайте сімейного лікаря з психологом. Поважайте право вашого лікаря на відпочинок і не турбуйте його з метою “поговорити”.

Керівники закладів «первинки» взяли участь у круглому столі «Роль первинної ланки медичної допомоги у сфері протидії туберкульозу»

Спікерами зустрічі стали  - Олександр Служивий – директор КНП «Вінницький обласний клінічний фтизіопульмонологічний центр», його заступник з медичної частини – Світлана Андрушенко, Ніна Гончар -   завідувачка  інформаційно-аналітичного відділу медичної статистики КНП «ВОКФПЦ ВОР», а також Володимир Мацера – завідувач відділення медикаментозно стійкого туберкульозу фтизіопульмонологічного Центру.

08:56 17.09.2021

Іноземці та особи без громадянства можуть вакцинуватися від COVID-19 в Україні

Усі іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, можуть вакцинуватися від COVID-19 за тією ж процедурою, що й українські громадяни. Вони можуть записатися на щеплення до найближчого пункту щеплення чи центру вакцинації онлайн або за їхніми контактними телефонами. Перелік і контакти центрів та пунктів можна знайти на сайті list.covid19.gov.ua або за номером 0 800 60 20 19.

11:47 13.09.2021

2021-2022 навчальний рік повинен пройти безпечно

Заклади освіти можуть стати епіцентром поширення COVID-19, адже освітяни, учні та батьки щодня тісно взаємодіють. Для того, щоб створити безпечний простір для дітей, всі дорослі повинні вакцинуватись від COVID-19. Це взаємна відповідальність працівників закладів освіти та батьків.

08:25 03.09.2021

Усі працівники освіти є пріоритетною групою вакцинації від COVID19 в Україні та світі

В Італії та США близько 90% працівників сфери освіти отримали щеплення від COVID-19, у Польщі та Франції таких педагогів понад 80%, а у Греції – майже 75%. Вакцинація освітян у будь-якій країні є основною передумовою для повернення до недистанційного навчання та живого спілкування.

08:17 30.08.2021

З Днем Незалежності України

Протягом 30 років незалежності ми напевно не могли подумати, що будемо заручниками вірусу. Пандемія стала випробуванням для кожної української сім'ї та для системи охорони здоров'я.

18:05 24.08.2021

gromada.online

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень