A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Комунальне некомерційне підприємство "Оратівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Оратівської селищної ради

НСЗУ дає поради щодо хороших та взаємоввічливих стосунків між сімейними лікарями та пацієнтами.

                        НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ

 дає поради щодо хороших та взаємоввічливих стосунків між сімейними лікарями та пацієнтами.

«Медична реформа запустила процес змін і сьогодні в центрі системи охорони здоров’я перебуває пацієнт. Але не можна реалізовувати власні права, нехтуючи правами інших. Деякі пацієнти телефонують своєму сімейному лікарю на мобільний у вочевидь неробочі години. Але на відміну від невідкладної допомоги, послуги, які надають лікарі та лікарки первинної ланки, не відносяться до екстрених», - пишуть вони.

Тож в НСЗУ нагадують, що лікар або лікарка:

  • є людиною, а не цілодобовим сервісом;
  • має визначені робочі години та вихідні;
  • має право обирати спосіб зв'язку з пацієнтом та вирішувати, коли відповідати на дзвінки та повідомлення;
  • може призначити час і дату прийому пацієнту;
  • має право вирішувати, чи є реальна потреба у виклику додому чи можна проконсультувати дистанційно.

Звичайно, під час боротьби з коронавірусною інфекцією значно зросла роль та потреба українців в сімейному лікареві. Адже при симптомах COVID-19 потрібно телефонувати до свого лікаря, щоб він оцінив стан пацієнта, викликав мобільну бригаду для проведення тестування. Під час домашнього лікування з підтвердженим COVID також необхідно тримати зв’язок з сімейним лікарем, щоб контролювати самопочуття. При цьому, нікуди не поділись хронічні хвороби та потреба в отриманні електронного рецепту на “Доступні ліки” чи електронного направлення на певні обстеження чи консультації до вузьких спеціалістів. Нікуди не поділась потреба у вакцинації, раптові захворювання, які потребують допомоги сімейного лікаря.

Гроші йдуть за кожним пацієнтом до закладу, в якому пацієнт обрав собі лікаря. Але це не означає, що лікар працює зі своїми пацієнтами в режимі «нонстоп»     

         НСЗУ  радить, як побудувати довготривалі комунікації з вашим лікарем на засадах взаємоповаги

  1. Якщо лікар надав свій номер мобільного, поцікавтесь, в які часи зручно дзвонити або писати та з якими питаннями.
  2. Перед тим як дзвонити лікареві, подивіться на годинник. В ідеалі час дзвінків має збігатися з часом роботи вашої амбулаторії.
  3. Заздалегідь продумайте всі питання перш, ніж набирати номер лікаря. Адже нерідкі випадки, коли пацієнт згадує про найважливіше після завершення розмови і передзвонює знову.
  4. Починайте розмову або текстове повідомлення з нагадування, хто ви. Адже лікар не здатен пам’ятати всіх пацієнтів, та відразу переходьте до суті питання.
  5. Не відправляйте аудіо, відео-повідомлень, якщо ви не узгодили такий формат заздалегідь.
  6. Невідкладна ситуація потребує невідкладної допомоги, а це або дзвінок на 103, або самостійне відвідування лікарні, яка надає медичну допомогу цілодобово. Вас приймуть без електронного направлення у разі, якщо випадок не може чекати.
  7. Не плутайте сімейного лікаря з психологом. Поважайте право вашого лікаря на відпочинок і не турбуйте його з метою “поговорити”.

Пакет медичних послуг у твого сімейного лікаря

Понад 30,1 млн пацієнтів обрали свого лікаря у 1623 закладах ПМД. Нагадаємо, які послуги можна отримати пацієнту у лікаря ПМД, з яким укладено декларацію.  Лікар первинки – сімейний лікар, терапевт і педіатр – той, кого пацієнт бачить першим, коли звертається по медичну допомогу. Цей лікар спостерігає за здоров’ям пацієнта, ставить діагнози та лікує найпоширеніші хвороби. У сімейного лікаря, терапевта, педіатра безоплатно можна отримати такі послуги: 1. Динамічне спостереження за станом здоров’я пацієнтів, в тому числі - із діагностованими хронічними захворюваннями; 2. Діагностика та лікування найбільш поширених хвороб, травм, отруєнь патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів тощо.  3. Вакцинація дітей і дорослих за Національним календарем щеплень . 4. Надання консультацій (наприклад, щодо дієти, здорового способу життя тощо).  5. Ведення неускладненої вагітності. 6. Направлення до вузьких спеціалістів. 7. Надання окремих послуг паліативної допомоги пацієнтам. 8. Рецепти на ліки, зокрема за програмою «Доступні ліки». 9. Загальний аналіз крові з лейкоцитарною формулою.  10. Загальний аналіз сечі. 11. Вимірювання рівня глюкози та холестерину, тропоніни.  12. Швидкі тести на вагітність, ВІЛ, вірусні гепатити. 13. Вимірювання тиску, ваги, зросту, окружності талії.  14. Електрокардіограма. !5. Довідки, листки непрацездатності. Повний перелік послуг на первинці міститься в наказі МОЗ за посиланням.

11:07 06.05.2021

БЕЗОПЛАТНІ АНАЛІЗИ І ШВИДКІ ТЕСТИ НА ПЕРВИНЦІ

Які дослідження можна зробити у закладах первинної медичної допомоги Розпочинаємо серію матеріалів про ліки та дослідження, які держава уже оплатила для пацієнтів. Сьогодні нагадуємо, які тести та аналізи входять у безоплатний гарантований пакет медичних послуг первинної допомоги і що робити, якщо у вас вимагають за них гроші у медзакладі.

11:02 06.05.2021

ДОРОЖНЯ КАРТА ВАКЦИНАЦІЇ ВІД КОВІД-19

Дорожня карта із впровадження вакцини проти  COVID-19 МОЗ розробило та затвердило «Дорожню карту із впровадження вакцини проти COVID-19 і проведення масової вакцинації у відповідь на пандемію COVID-19 в Україні у 2021-2022 роках».

08:48 27.04.2021

“Всесвітній тиждень імунізації. Попередь. Захисти. Зроби щеплення.”

Всесвітній тиждень імунізації (World Immunization Week) проводиться у другій половині квітня з ініціативи Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ). Спочатку цей захід називався Європейської тижнем імунізації і охоплював, відповідно, тільки країни Старого Світу, однак поступово до нього приєдналися й інші континенти. Щорічно, починаючи з 2005 року, в Україні проходить Всеукраїнський тиждень імунізації.

08:39 27.04.2021

У Програмі медичних гарантій на первинну допомогу передбачено понад 20 млрд 670 млн гривень

Кількість надавачів первинної допомоги, які працюватимуть за контрактом з Національною службою здоров’я цього року, зросла.  1768 медзакладів підписали договори на надання первинної медичної допомоги, починаючи з квітня цього року. Це на 70 надавачів більше, ніж у минулому році.  Стабільно високою залишається кількість приватних надавачів первинної меддопомоги -  договір підписали 173 приватні заклади та 452 лікарів-ФОП. Тож практично кожен третій заклад, що має договір з НСЗУ на первинну меддопомогу, є приватним. Це свідчить про те, що закладам, у тому числі, приватним та лікарям-ФОП, вигідно співпрацювати за контрактом з НСЗУ. 

13:34 23.04.2021

gromada.online

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень