A A A K K K
людям із порушенням зору
Комунальне некомерційне підприємство "Оратівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Оратівської селищної ради

Реорганізація центрів надання первинної медичної допомоги та збереження декларацій

Дата: 15.02.2021 13:59
Кількість переглядів: 250

Реорганізація центрів надання первинної медичної допомоги та збереження декларацій


Фото без описуЗ 1 січня в багатьох регіонах змінюється адміністративний устрій. У процесі децентралізації на зміну районам приходять громади. А отже громади отримують майно і ресурси для управління. Відповідно відбувається реорганізація існуючих чи утворення нових, зокрема шляхом виділу майна. Як бути з деклараціями? 

Передача закладу без реорганізації 
Передача структурних підрозділів одного центру ПМСД до іншого у зв’язку із проведенням адміністративно-територіальної реформи не є реорганізацією. Наприклад, це відбувається коли:
- певне місце/місця надання послуг виокремлюється в новий заклад;
- певне місце/місця надання послуг передаються вже існуючому закладу.

В цьому випадку для пацієнта особливо нічого не змінюється - його лікар продовжує працювати за тією ж адресою та надає ті ж послуги. А заклад лише повинен повідомити орган ліцензування та внести відповідні зміни до ЕСОЗ.

Реорганізація: приєднання, злиття, перетворення та поділ 
Внаслідок приєднання юридична особа, що приєднується, припиняється, а її майно, права та обов'язки переходять до правонаступника - юридичної особи, до якої вона приєднується.

Злиття передбачає передачу прав та обов’язків підприємств тій юридичній особі, яка утворюється внаслідок злиття. Перетворення передбачає лише зміну організаційно-правової форми  юридичної особи без припинення господарської діяльності підприємства. При перетворенні однієї юридичної особи в іншу усі права та обов’язки переходять до закладу-правонаступника. Поділ передбачає припинення підприємства та створення на його основі 2-х і більше юридичних осіб. Але в результаті поділу лише один із новоутворених закладів охорони здоров’я буде мати правові підстави для медичного обслуговування пацієнтів. Оскільки один заклад-правонаступник за згодою інших може використовувати ліцензію припиненої юридичної особи протягом шести місцяців для отримання нової.

Отже: 
- при реорганізації в будь-якому разі є правонаступник;
- декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, подані такому надавачу ПМД до реорганізації, не припиняються, а залишаються чинними і переходять до правонаступника; 
- головна умова - щоб були збережені трудові відносини з лікарем, який був обраний пацієнтом. Тобто закладу-правонаступнику потрібно зберегти трудові відносини з лікарями, які були обрані за такими деклараціями.

Збереження кількості пацієнтів при реорганізації закладу ПМД 
У закладів, що реорганізуються шляхом перетворення, приєднання та злиття, кількість пацієнтів зберігається. На такий випадок в ЕСОЗ реалізовано функціонал, який дозволяє не припиняти декларації, а залишати їх активними. Для цього заклади надають до НСЗУ необхідний перелік документів, який свідчить про такі види реорганізації, і спеціалісти НСЗУ здійснюють “перенесення” декларацій.

Перенести декларації можливо тільки за умов підтвердженої інформації про правонаступництво (зігдно з даними ЄДР) та реєстрації в ЕСОЗ реорганізованого закладу та лікарів, чиї декларації необхідно перенести.

Важливо зрозуміти що “перенесення” відбувається на рівні закладу - всі декларації переходять до нового закладу - правонаступника. Часткове “перенесення” декларацій не можливо. Адже на сьогодні не розроблено функціоналу в ЕСОЗ, який би забезпечив перенесення лише частини декларацій до іншого закладу охорони здоров'я. А в результаті поділу лише один із новоутворених закладів ПМД матиме правові підстави для медичного обслуговування пацієнтів. Тобто всі декларації пацієнтів можна буде перенести лише до одного із КНП.

Щоб перенести декларації із закладу, що реорганізується, до його правонаступника, до НСЗУ необхідно надати такі документи:
1) заяву про перенесення декларацій;
2) наказ про прийняття на роботу лікаря у зв’язку з переведенням, що підтверджує збереження відповідних трудових правовідносин з лікарем, якого обрав пацієнт за декларацією.

Виділ юридичної особи
Виділ не є різновидом реорганізації юридичної особи. В результаті виділу на базі підприємства створюється новий заклад, якому передається частина майна, прав та обов’язків вже існуючої юридичної особи.

Порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, затверджений наказом МОЗ № 503, не передбачає, що декларації залишаються чинними у випадку передачі (виокремлення)  майна закладу охорони здоров'я  іншому закладу. Відтак такі декларації будуть припинені (у випадку припинення трудових відносин з лікарем, якого обрано за такими деклараціями). Крім того, передача частини декларацій між закладами у випадку їх виділу неможлива через відсутність функціоналу, який дозволяє передавати частину декларацій між закладами. На сьогодні фахівці НСЗУ розробили проект технічного завдання на розробку відповідного функціоналу. Проект проходить погодження.

Пропозиції закладам охорони здоров'я у разі виділу підприємства 
Якщо передача (виокремлення) частини майна закладу охорони здоров'я  іншому закладу вже відбулась, то в такому випадку лікарям, які переведені/працевлаштовані до інших центрів ПМСД, необхідно рекомендувати своїм пацієнтам подавати нові декларації до них.

Крім того, заклад повинен повідомити орган ліцензування (Міністерство охорони здоров’я України) про зміну даних, які були зазначені в документах, що додавалися до заяви про отримання ліцензії. Повідомлення про зміни даних надсилається у будь-який зручний для ліцензіата спосіб (нарочно, поштовим відправленням або в електронному вигляді) у місячний строк з дня настання таких змін. У повідомленні зазначаються тільки ті відомості, які змінилися.

Якщо в результаті виділу на базі підприємства створюється новий заклад, який не має ліцензії, то таке підприємство не може укласти договір з НСЗУ.  Заклад  має право надавати медичні послуги лише в тих місцях, які були зазначені в заяві про отримання ліцензії та в документах, що додавалися до неї. У випадку зміни таких даних, необхідно повідомити відповідний орган ліцензування – Міністерство охорони здоров’я України.

Тому рекомендуємо проаналізувати наявну інформацію щодо кожного місця провадження господарської діяльності на відповідність даним, зазначеним у заяві про отримання ліцензії та в документах, що додавалися до неї (з урахуванням внесених до них змін, поданих ліцензіатом органові ліцензування).

Якщо передача (виокремлення) частини майна закладу охорони здоров'я  іншому закладу ще не відбулась, НСЗУ пропонує відтермінувати цей процес. Та почекати розробку функціоналу в ЕСОЗ, який дозволить передавати частину декларацій між закладами у випадку їх виділу.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень