A A A K K K
людям із порушенням зору
Комунальне некомерційне підприємство "Оратівський центр первинної медико-санітарної допомоги" Оратівської селищної ради

Що робити, якщо у вас симптоми COVID-19?

Дата: 01.04.2021 14:40
Кількість переглядів: 91

Алгоритм поведінки для пацієнта

Що робити, якщо у вас симптоми COVID-19?

1. Залишайтесь вдома.

2. Подзвоніть своєму лікареві.

3. Опишіть своєму лікарю симптоми, історію подорожей. Окремо потрібно розповісти, чи були ви в контакті з людьми, які потенційно можуть бути інфіковані (наприклад, такими, що повернулися з країн з місцевим розповсюдженням вірусу).

4. Виконуйте інструкції свого лікаря.

  1. 5. При невідкладних станах - температура вище 38, яка не збивається, та утруднене дихання - набирайте 103.

Пам’ятайте, більшість респіраторних захворювань мають схожі симптоми.

Підстави для підозри COVID-19:

- кашель;

- ускладнене дихання;

- підвищена температура;

- протягом останніх 14 днів ви перебували в країні, де зафіксовано COVID-19;

- контактування з людиною, інфікованою коронавірусом.

❌ Якщо ви маєте симптоми COVID-19, не потрібно негайно йти до свого лікаря або в найближчу лікарню.

❌Не потрібно самостійно приймати рішення та йти на тестування стосовно наявності COVID-19. По-перше, рішення про необхідність тестування приймає ваш сімейний лікар або терапевт. По-друге, в лабораторії та лікарні збільшується ризик підхопити вірус, якщо поруч буде людина з коронавірусом.

❌ Не потрібно робити тест на коронавірус людині зі звичайним ГРВІ.

✅Перше, що потрібно зробити, це - подзвонити лікарю, з яким укладено декларацію. Якщо ви не уклали декларацію, одразу телефонуйте на гарячу лінію з питань коронавірусу у вашій області, на гарячу лінію МОЗ 0-800-505-201 або Центру громадського здоров’я +38 044 425 43 54. Також можна подзвонити на Урядовий контакт-центр за номером 1545.

✅ Подальший алгоритм дій вам скаже ваш лікар або оператор контакт-центру, на який ви зателефонували.

❗ Запишіть та розмістіть так, щоб знайти найшвидше, наступні номери телефонів:

  • - номер реєстратури центру надання первинної медико-санітарної допомоги, в якому ви обрали свого лікаря;
  • - номер мобільного вашого сімейного лікаря або терапевта;
  • - в кожній області працює цілодобова гаряча лінія з питань коронавірусної інфекції. Знайдіть та запишіть цей номер також.

❗ Подбайте про те, щоб у ваших батьків, бабусь, дідусів та інших літніх родичів також були номери телефонів, за якими вони можуть звернутися за консультацією та допомогою.

Що робити для профілактики коронавірусу та зменшення ризику поширення?

1. Бути свідомими та зменшити соціальну активність.

2. Зберігати спокій і не панікувати.

3. Використовувати та розповсюджувати інформацію тільки з перевірених джерел.

4. Дбати про гігієну рук, приміщення, а також речей, якими найчастіше користуєтеся (наприклад, мобільного телефону та комп’ютера).

5. Уникати рукостискання та поцілунків при зустрічі з друзями, колегами, знайомими, сусідами тощо.

6. Організувати для співробітників умови для дистанційної роботи.

Загальні рекомендації щодо профілактики COVID-19:
  • - слід мити руки з милом протягом не менш, ніж 20 секунд;
  • - не торкайтеся брудними руками очей, носа та рота;
  • - якщо захворіли - залишайтеся вдома;
  • - потрібно чхати та кашляти у згин ліктя або прикривати рот, ніс серветками;
  • - регулярно провітрюйте приміщення та дезінфікуйте поверхні;
  • - з людьми тримайте дистанцію в 1,5 метри, особливо з тими, хто має симптоми респіраторного захворювання.
Рекомендації щодо профілактики COVID-19 літнім людям:
      - дотримуйтесь загальних рекомендацій стосовно гігієни;
  • - без нагальної потреби не виходьте з дому;
  • - якщо захворіли - залишайтеся вдома;
  • - не йдіть до свого лікаря з метою поміряти тиск та поспілкуватись;
  • - якщо ви - користувач програми “Доступні ліки”, то в разі закінчення відповідних лікарських засобів, звертайтесь до свого сімейного лікаря або терапевта ПО ТЕЛЕФОНУ, щоб отримати електронний рецепт дистанційно;
  • - користуйтеся допомогою онуків, рідних, сусідів в разі потреби придбати ліки, товари першої необхідності, продукти
Рекомендації щодо профілактики COVID-19 тим, хто працює в офісах, установах, підприємствах:
  • -вітайтеся з колегами безконтактно;
  • - мийте руки до входу в кабінет або приміщення. Не торкайтеся чистими руками перил, ручек дверей тощо;
  • - регулярно дезінфікуйте поверхні в тих місцях, де ви знаходитесь, та поверхні приладів та пристроїв, на яких працюєте (наприклад, це можуть бути дверні ручки, поручні, столи, підвіконня, клавіатура, смартфон, пульт управління, касовий апарат тощо);
  • - регулярно провітрюйте приміщення;
  • - максимально використовуйте онлайн-ресурси для проведення нарад, конференцій та ін.
  • - не проводьте зборів колективів;
  • - рякщо працюєте з людьми, подбайте про власний захист та тримайте дистанцію;
  • - подбайте про безпечний прийом їжі на роботі;
  • - якщо захворіли ви або члени вашої родини, залишайтесь вдома.
Корисні номери:

1. Номер телефону вашого сімейного лікаря або терапевта.

2. Номер телефону центру первинної медико-санітарної допомоги, в якому ви обрали свого лікаря.

3. Номери телефонів гарячої лінії з питань коронавірусу у вашій області: bit.ly/3apWEP7

4. Міністерство охорони здоров'я України, гаряча лінія: 0-800-505-201.

5. Автовідповідач Урядового контактного центру 1545.

Джерела достовірної інформації

Офіційний веб-сайт Національної служби здоров’я https://nszu.gov.ua

Сторінка Національної служби в фейсбук https://www.facebook.com/nszu.ukr, для пацієнтів - https://www.facebook.com/nszu.care.

Телеграм-канал НСЗУ https://t.me/NSZU_gov

Офіційний веб-сайт МОЗ http://www.moz.gov.ua

Офіційна сторінка МОЗ у фейсбук https://www.facebook.com/moz.ukr

Офіційний телеграм-канал Міністерства охорони здоров’я Коронавірус_інфо https://t.me/COVID19_Ukraine

Telegram-бот МОЗ із відповідями на найпоширеніші питання про коронавірус https://t.me/COVID19_Ukraine_Bot

Відповіді на основні запитання про COVID-19 http://covid19.com.ua

Сайт Центру громадського здоров’я https://phc.org.uaСторінка Центру громадського здоров’я https://www.facebook.com/phc.org.uaДля тих, хто воліє читати англійською: сайт Національної служби здоров’я Великобританії - https://www.nhs.uk,

сайт ВООЗ - http://www.euro.who.int/en/home ; сайт центру з контролю та профілактики захворювань у США - https://www.cdc.gov/

 Звернення пацієнтів з ознаками гострої респіраторної інфекції

Симптоми*:

Легкі симптоми:

- температура до 38оС,

- SpO2 ≥ 95%,

- кашель,

- нездужання,

- ринорея,

- біль у горлі.

  • Тяжкі симптоми:
  • - гарячка в анамнезі, або температура вище 38оС,
  • - кашель протягом останніх 10 днів,
  • - задишкою 30 дих/хв,
  • - посилення дихання,
  • - наявність мокротиння або кровохаркання,
  • - шлунково-кишкові симптоми (такі як нудота, блювання та/або діарея),
  • - зміни психічного стану (сплутаність свідомості, млявість).

*Симптоми можуть проявитися через 2–14 днів після зараження новим коронавірусом. У багатьох пацієнтів COVID-19 спричиняє запалення обох легень (пневмонію).

Детальніше: https://u.to/PjzRFw

Діагностика:

Рішення стосовно медичної допомоги в домашніх умовах приймається після оцінки безпеки домашнього середовища пацієнта та ретельної клінічної оцінки стану пацієнта.

Особи з тяжкими симптомами ГРВІ та підозрою на інфекцію COVID-19 потребують негайної госпіталізації.

Підозрілими вважаються випадки:

- ГРВІ (раптовий початок, лихоманка, та хоча б один з наступних симптомів: кашель або задишка)

- близький фізичний контакт з підтвердженим або ймовірним випадком COVID19;

- відвідування/проживання в країні/регіоні із місцевою передачею вірусу в громаді відповідно до ситуаційних звітів ВООЗ

- Особи, які повертаються з регіонів з місцевою передачею вірусу в громаді підпадають під критерії для тестування

Детальніше: https://u.to/_jHRFw , https://u.to/FzvRFw

2. Збір епідеміологічного анамнезу

При відборі матеріалу для лабораторного тестування медичний працівник повинен обов’язково користуватись засобами індивідуального захисту, включаючи нестерильні (оглядові) нетальковані рукавички. Після закінчення процедури відбору зразків всі використані засоби індивідуального захисту (в порядку: ізоляційний (захисний) халат разом із рукавичками, захисні окуляри або щиток, маска) повинні бути утилізовані.

Відбір зразків для лабораторного дослідження на SARS-CoV-2 проводиться одразу після встановлення клінічного діагнозу (підозрілого випадку). Зразки відбираються як з нижніх, так і з верхніх відділів дихальних шляхів (за можливості).

Детальніше: https://u.to/dUXRFw , https://u.to/ukXRFw

3. Засоби індивідуального захисту (ЗІЗ)

Вибір належного типу ЗІЗ, а також навчання, як його надягати, знімати та утилізувати, базується на оцінці ризику (наприклад, виду діяльності) та особливостей шляхів інфікування та передавання вірусу (наприклад, контактний, краплинний або повітряний):

  1. ✅ ізоляційний халат,
  2. ✅ рукавички,
  3. ✅ медична (хірургічна) маска,
  4. ✅ захист очей (захисні окуляри або щиток),
  5. ✅ респіратори класу захисту не нижче FFP2.

Детальніше: https://u.to/jFPRFw , https://u.to/KlbRFw

4. Визначення випадку

В залежності від наявності клінічних симптомів, або інших факторів, медичний працівник приймає рішення про амбулаторне лікування або госпіталізацію пацієнта.

Рішення стосовно медичної допомоги в амбулаторно-поліклінічних умовах приймається після клінічної оцінки стану пацієнта та оцінки безпеки домашнього середовища пацієнта.

Про догляд за пацієнтом в домашніх умовах детальніше: https://u.to/5dHRFw , https://u.to/a9HRFw

Для направлення на стаціонарне лікування необхідно викликати бригаду швидкої медичної допомоги для транспортування пацієнта в найближчий з визначених МОЗ закладів охорони здоров’я.

Перелік ЗОЗ за посиланням:

Детальніше: https://u.to/91jRFw

Виникли додаткові питання?

Телефонуй: 16-77

Більше про COVID-19: https://u.to/6GDRFw

Ситуаційні звіти ВООЗ про стан поширення COVID-19: https://u.to/DWPRFw


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень